Æggekage med broccoli og pølser

"Mor, skal vi spise kage til aftensmad?" 

En æggekage er både en ret, der er hurtig at lave og en tøm-køleskabet-ret. 

Ingredienser:
1/4 løg
6 æg
1/2 dl mælk
1 pk bacon i tern
4 pølser
1/4 broccoli
5 forkogte kartofler
1 tsk timian
mukatnød
salt og peber

Fremgangsmåde:
Steg bacon på en tør pande og hæld det overskydende fedt fra panden. Snit løget fint og svits det på panden. Tilsæt pølser, kartofler og broccoli, der altsammen er skåret i mundrette størrelser. Pisk æggene let og rør mælken i og tilsæt krydderierne. Fordel ingredienserne på panden så de ligger i et jævnt lag og skru ned på 3,4(under middel varme). Hæld æggemassen ud på panden. Har du en pande, der kan tåle at komme i ovenen vil jeg anbefale, at du sætte den ind i ovenen og lader den bage til den er færdig. Ca. 15 min. Beholder du din æggekage på komfuret er det svært at lade den bage færdig uden at skulle vende den, da den ellers bliver brændt i bunden.

Anmeldelse:
Ok, vi lavede den største pande vi har, og min mand og jeg måtte dele 1/4 af æggekagen, fordi pigerne var så vilde med den. Vi kunne også godt lide den, men godt vi havde rugbrød og pålæg i køleskabet - næste gang må vi hellere lave en større portion eller noget mere tilbehør.

Kommentarer

  1. Tak for inspiration til at få brugt rester og indkøb der bare lå uden at blive brugt. Har lavet uden kartofter og lader den stå på komfur - men kommer låg på. Det plejer at blive godt. Glæder mig til at skulle spise :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Nem lagkage med rutebiler

Wok - nu børnevenlig

Hjemmelavet ravioli med kødfyld og tomatsovs