Krydrede oksespyd med agurkeraita

Jeg er fuld stændig vild med indisk mad.. og indtil nu har jeg ikke postet noget indisk mad.. Vi får heller ikke særlig meget fra denne krydrede madkultur, fordi børn og chili ikke går særlig godt hånd i hånd. MEN nu måtte jeg se om jeg ikke kunne om forene indisk mad til indisk børnmad.. Min første tanke var at det skulle se spændende og sjovt ud.. for det er jo nogle anerledes krydderier som anvendes.

Jeg faldt over en Seekh kebab opskrift i "Mit pakistanske køkken" af Rushy Rashid og ændrede lidt i ingredienserne, så den passer til vores familie:

Ingredienser:
1 pk hakket oksekød
1 tsk salt
1 tsk stødt spidskommen
1/2 tsk garam masala
1 tsk stødt koriander
1 fed hvidløg
1 revet gulerod
1 stort bundt frisk persille (ville gerne have brugt koriander, men havde det ikke)
2 spsk revet frisk ingefær
1/2 revet løg
1 dl havregryn
1 æg
træspyd

Raita:
3 dl græsk yoghurt ( jeg brugte almindelig yoghurt og det blev fint - dog lidt tyndere)
1 agurk
et stænk stødt koriander
lidt salt


Fremgangsmåde:
Bland alle ingredienser i en skål og rør dem godt sammen. Tag en håndfuld kød og pres det om et træspyd. Fordel spydene på en bageplade med bagepapir og bag dem i oven ved 200 C i ca 10 min. på hver side.
Riv agurken groft på et viskestykke og vrid al væden fra agurken. Bland agurk, yoghurt og krydderier.


 Anmeldelse:
Kæmpe succes!! Min ældste datter var så vild med det, at hun synes hendes mor var så sød, fordi hun lavede sådan noget lækker aftensmad :).. næste gang vil jeg prøve at stege dem på grillen og tilføre frisk koriander.

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Nem lagkage med rutebiler

Wok - nu børnevenlig

Hjemmelavet ravioli med kødfyld og tomatsovs