Quesadillas med skinke

Jeg er virkelig vild med quesadillas, også fordi det er noget andet end pasta og kødsovs, som jeg må indrømme, at vi minimum får en gang om ugen i en eller anden form - fordi den bare hitter.

Ingredienser (2 voksne og 2 børn):
4 tortillapandekager jeg kan klart anbefale de lidt grove, da de smager af mere end de plain
mild salsa (eller salsa med styrke efter smag)
ketchup/rød pesto/hakkedetomater - brug en af disse til børnenes
3 porrer
200 g champignon ( kan udelades hos børenene)
1 pk skinke
1/2 dåse majs
1 pose revet ost

Forslag til tilbehør:
avocado
salat
tomat


Fremgangsmåde:
Skær porrer i en 1 cm tykke skiver og kog dem i 1 min. Varm en pande som har nogenlund samme diameter som tortillapandekagen. Når panden er varm steges champignonerne til de er gyldne og hæld dem i en skål. Skru ned på mindre end middelvarme og læg en pandekage på panden og smør den i et tyndt lag med salsa eller et lidt tykkere lag hvis det er den børnevenlige version. Fordel skinke, porrer, champigning, majs og slut af med ost. Læg et tortillapandekage på som låg. Hold øje med pandekagen, den kan brænde på. Når osten er smeltet og den nedeste pandekage er gylden kan den vendes. Tip til at vende: Jeg lægge altid en stor tallerken oven på pandekagen og vender den i hånden og lader den glide tilbage på panden.


Anmeldelse:
Børnene kan virkelig godt lide retten og den er nem at sidde og spise med fingrene. Det er bare ikke et lige så stort hit som pasta med kødsovs hos os.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nem lagkage med rutebiler

Wok - nu børnevenlig

Hjemmelavet ravioli med kødfyld og tomatsovs