Hokaidosuppe

Oktober og efterår betyder græskar i alle afskygninger. Jeg elsker den flotte orange farve og hokaido er efterhånden en græskar man kan købe overalt.

Her er en simpel opskrift som tager omkring 60 min - hvoraf de 30 min. er kogetid.

Ingredienser: (2 voksne og 2 børn)
1 hokaido - hverken for stor eller for lille
1 løg
1 porre
1-2 gulerødder
1 l vand
1 dl madlavningsfløde
300 gram kylling
10 cm chorizo
smag til med en del salt og lidt peber
Brød



Fremgangsmåde:
Hak løget og svits det på panden. Tilsæt porrer som er skåret i skiver. Hokaidoen skal skrælles, hvilket nemt kan gøres med en almindelig skrællekniv. Det er nemt hvis du skærer den i 1/4 tager kernerne ud og skræller skralden af. Skær den i små stykker på omkring 2x3 cm. Gulerødderne skal også skrælles og skæres i 2-3 cm skiver. Svits hokaido og gulerødder sammen med løg og porrer i et par minutter. Tilsæt vandet og lad det koge til hokaido og guelrødder er møre, ca. 30 min. Blend suppen med en stavblender til den bliver helt jævn. Smag til med salt og peber og tilsæt lidt fløde. Svits kylling på en varm pande med lidt olie. Svits efterfølgende chorizoen til de er lettere sprøde.

Anmeldelse:
Mine børn elsker suppe og denne var ingen undtagelse. Den er dejlig mild og naturlig og smager frisk af hokaido.
Det passer super godt med sprød kylling og krydret chorizo. Husk brødet til at dyppe med.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nem lagkage med rutebiler

Wok - nu børnevenlig

Hjemmelavet ravioli med kødfyld og tomatsovs