Butternutsquash på en spændende måde

En super flot squash med en sød og dejlig smag. Jeg fandt denne opskrift i en Jamie Oliver kogebog, og  ændrede den lidt i forhold til, hvad jeg synes er lækkert. Retten er hurtig at lave, men bemærk at stegetiden er 1time og 15. min.


Ingredienser:
1 butternutsquash
1 tsk revet løg
2 gulerødder i små tern
25 g hakkede mandler
en lille håndfuld hakkede græskarkerner
200 g hvide basmatiris NB. brug ikke vilde ris, da de ikke når at blive klar
salt, peber og persille


Fremgangsmåde:
Halver squasehen og rens den for kernerne. Brug en teske til at udhule/skrabe squashen, så der er plads til nyt fyld. Hak squashen fint sammen med gulerødder, mandler og græskarkerner. Svits revet løg på panden og tilføj gulerødder, squash, mandler, soslikkekerne og krydr med salt, peber og persille. Lad det stege i ca. 5 min. Bland indgrediernserne med ris som ikke er kogt. Put indholdet i squashen og saml sqaushen. Put staniol rundt om squashen put den i et ovnfastfad og steg den i ovnen i 1t og 15 min. på 225 C.




Anmeldelse:
Retten blev virkelige lækkert og smagfuldt. Husk at skrabe noget af squashen kød med ud, det smager dejlig sødt. Børnene kunne godt lide retten, men nok ikke den største favorit. Tror det kræver en del tilvending. De voksne var til gengæld rigtig glade for retten. Vi fik kyllingestykker til retten, hvilket passede rigtig godt sammen.
Beklager jeg mangler et billede af den færdigbagte squash..

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nem lagkage med rutebiler

Wok - nu børnevenlig

Hjemmelavet ravioli med kødfyld og tomatsovs