Tortilla lasagne



Efter al julemaden er det rart at få noget andet mad igen. Noget mad med nogle andre råvarer og krydderier og som ikke kræver lang forberedelse.
Det opfylder denne mexicanskinspirerede lasagne, der i øvrigt er  er overraksende let og hurtig at lave.

Jeg fik engang lasagenen hos min veninde og søgte efterfølgende på nettet efter opskrifter - der var utrolig mange.  Jeg har sammensat lasagnen efter hvad jeg synes er lækkert!


Ingredienser:
3 tortillapandekager
1 løg
500 g hakket oksekød
2 peberfrugter
1 dl majs 
1 glas Mild salsa
1 bæger à 450 g hytteost (valgte en fedtfattig)
lidt revet mozzerella
jalapeño - til de der ønsker lasagnen stærkere.

Fremgangsmåde:
Hak løg og svits det på en pande. Tilsæt hakket oksekød og svits det på panden indtil det er gennemstegt. Tilsæt peberne som er hakket i tern og steg dem i ca. 3-4 min. 
På den nederste tortilla pandekage smøres først et lag med salsaen, dernæst hytteost, majs og til sidst kødblandingen og evt. lidt revet mozzerella. Sådan fortsættes næste lag ligesådan. Der afsluttes med en tortillapandekage med revet mozzerella. 
Varm lasagnen i ovenen i ca. 20 min ved 220 C.

Tilbehør:
Grøn salat
Guacamole
Creme fraiche
Nachos








Anmeldelse:
Jeg var overrasket over hvor vilde børnene var med retten. De spiste virkelig meget og med stor velbehag. Med salat og gaucamole synes jeg retten er fuldendt.

Næste gang vil jeg prøve med kyllingestykker i stedet for hakket oksekød. Med salat og gaucamole synes jeg retten er fuldendt.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nem lagkage med rutebiler

Wok - nu børnevenlig

Hjemmelavet ravioli med kødfyld og tomatsovs